یزدفردا: کتاب «روباه و دمپایی حصیری» نوشته ولادیمیر دال با ترجمه فریبا صفرپور از سوی انتشارات سروش منتشر شد.

به گزارش یزدفردا: کتاب «روباه و دمپایی حصیری» نوشته ولادیمیر دال است که با تصویرگری داریا زایتسوا منتشر شده است.

داستان «روباه و دمپایی حصیری» درباره روباهی با دمپایی حصیری است که در زمستان به خانه‌های مردم راه پیدا می‌کند و با خواهش و التماس و چرب‌زبانی و حقه، حیوانات‌شان را می‌خورد. این روباه در نهایت توسط سگ یکی از صاحب‌خانه‌ها به دام می‌افتد.

داستان «دخترک برفی» درباره پیرمرد و پیرزنی است که هیچ فرزندی نداشتند و در جشن کریسمس دختری از گلوله برفی پیدا می‌کنند و او را به فرزندی می‌پذیرند و بزرگ می‌کنند.

دو داستان «روباه و دمپایی حصیری» و «دخترک برفی» برگرفته از داستان‌های عامیانه روسی را که در این کتاب می‌خوانید، ولادیمیر دال، نویسنده مشهور روسی پدید آورده و داریا زایتسوا برایش نقاشی کشیده است. این داستان‌ها از مجموعه کتاب‌های «کتاب پشت کتاب» از زبان روسی به فارسی ترجمه شده است. این داستان‌ها را بخوانید تا با زاویه‌ای از فرهنگ عامیانه کشور روسیه آشنا شوید.

مجموعه کتاب‌های قصه عامیانه روسی ۱۱ جلد است که تاکنون چهار جلد از این مجموعه با عناوین «روباه و دمپایی حصیری»، «قرقاول ترنتی»، «قصه‌های آلیونوشکا» و «سُم نقره‌ای» منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

اطلاعات بیشتر:

چاپ نخست این کتاب با ترجمه فریبا صفرپور در ۳۲ صفحه رقعی مصور رنگی، شمارگان صد نسخه و به بهای ۱۲۰ هزار تومان از سوی انتشارات سروش برای گروه سنی ب و ج (بالای ۷ سال) منتشر شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا